Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattı 29 Ocak’ta hizmete girecek
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nın son halkası olan Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattı’nı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla 29 Ocak Pazartesi günü hizmete açacaklarını duyurdu.
Bakan Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, “‘İlklerin’ projesi olan, ülkemizin en hızlı metrosu Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nın son halkası olan Gayrettepe-Kağıthane etabındaki çalışmaları tamamladık. Birçok özelliğiyle ‘en iyiler’. 29 Ocak Pazartesi günü Cumhurbaşkanımız, “Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla hattımızı İstanbullu vatandaşlarımızın hizmetine açacağız” dedi.
Uraloğlu, Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattı’nın 9’uncu ve son istasyonunun Kağıthane-Gayrettepe hattı olduğunu belirterek, “Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattı’nın 3,5 kilometre uzunluğundaki Gayrettepe-Kağıthane etabında tamamlanan çalışmalarla birlikte toplam Sınır uzunluğu 37,5 kilometreye çıktı.” sözlerini kullandı.
‘TAKSİM İLE İSTANBUL HAVALİMANI ARASI 41 DAKİKA OLACAK’
Uraloğlu, tamamlanan projeyle Gayrettepe-İstanbul Havalimanı arası yolculuk süresinin 30 dakika, Göktürk-Mahmutbey arası yolculuk süresinin 38 dakika, Tekstilkent-İstanbul Havalimanı arası yolculuk süresinin 45 dakika, arası yolculuk süresinin ise 45 dakika olacağını belirtti. Taksim-İstanbul Havalimanı 41 dakika, Taksim-Göktürk arası yolculuk süresi ise 41 dakika olacak. 4. Levent ile İstanbul Havalimanı arasındaki mesafenin 26 dakika 35 dakika olacağını belirtti.
Hizmete girecek Gayrettepe İstasyonu’nun 72 metre derinliğiyle hattın en derin istasyonu olacağını vurgulayan Uraloğlu, “Bu istasyonun inşaatı için 66 bin 577 metreküp beton üretimini tamamladık. 22 bin 824 metrekare kapalı alan inşa ettik. 32 yürüyen merdiven ve 8 asansör planladık.” Sınırımız, vatandaşlarımıza sağladığı hızlı ve konforlu ulaşım imkanının yanı sıra, mimari detaylarıyla İstanbul’umuza yakışan ikonik mekanlar da sunuyor. Bu istasyonun devreye girmesiyle birlikte havalimanı metro hattımız metrobüs ve M2 Yenikapı-Hacıosman metrosu ile entegre olacak, hattın erişilebilirlik fonksiyonu gelişecek, aynı zamanda Şişli ve Beşiktaş’a da Kağıthane ve Eyüp ilçelerine metroyla ulaşım sağlanıyor” dedi.
‘KAZI REKORLARINI KIRDIK’
Türkiye’de ilk kez bir metro projesinde 10 tünel açma makinesi TBM’nin aynı anda kullanıldığını belirten Uraloğlu, “Çok başarılı kazı çalışmalarında gösterilen özen, Türk mühendis ve işçilerinin emek ve gayreti, kazıda dünya rekorları kırdı. Bu çaptaki makineler arasında hız.” TBM ilerlemesinde günde 64,5 metre, haftada 333 metre, ayda 1233 metre kazı rekorları kırdık. Saatte 120 kilometre hıza sahip Türkiye’nin en hızlı metro araçları da bu hatta kullanılıyor. Yine ilk defa yerli ve milli kaynaklarla, bakanlığımızca destekleniyor. “Bu metro hattında ASELSAN ve iş birliği yaptığı TÜBİTAK’ın geliştirdiği sinyalizasyon sistemini kullandık” dedi.
‘KAĞITHANE-İSTANBUL HAVALİMANI HATTI’NDA 5,15 MİLYON YOLCU TAŞINDI’
37,5 kilometre uzunluğundaki Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metrosu’nun 34 kilometre uzunluğundaki Kağıthane-İstanbul Havalimanı bölümünü bir yıl önce hizmete açtıklarını söyleyen Uraloğlu, “Açılıştan itibaren 8 istasyonda günde 112 seferle hizmet vererek, 2023 yılında 5,15 milyon yolcu taşındı.” “Ayda ortalama 520 bin yolcuyu 20 dakika frekansla ağırladık. Sınırlarımızda en yoğun kullanılan istasyonlar toplam yolcunun yüzde 43’ü ile Kağıthane ve yüzde 30’u ile İstanbul Havalimanı oldu.”